X
    Categories: מידע ליבואן

בקרת איכות לפני שילוח – תנאי ליבוא מוצלח מסין

מדוע כה חשוב לערוך בקרת איכות של הסחורה לפני השילוח בתחום יבוא מסין?

   מניסיוני הארוך בתחום הייצור בסין אני חייבת להדגיש עד כמה חשוב לערוך בקרת איכות של הסחורה לפני הוצאת הסחורה ליעדה.

    כאשר אנו מייבאים מסין ישנם כמה נושאים חשובים שעליהם יש לתת את הדעת ובהם יש להשקיע על מנת לקבל תוצאה משביעת רצון. הנושא הראשון והחשוב ביותר הוא בחירת הספק המתאים לביצוע העבודה, ואילו הנושא השני בחשיבותו הוא לדאוג לבדוק את איכות הסחורה על ידי גורם אובייקטיבי חיצוני על מנת לוודא שהמוצרים שהזמנו הם אכן המוצרים שנקבל כאשר המטען יגיע אלינו.

   צורת המסחר הסיני בתחום הייצוא שונה באופייה מצורת המסחר המערבית ואחד מההבדלים הקיימים בין שתי תרבויות המסחר הוא העובדה שהספקים הסיניים אינם מחזיקים מלאים לצורך מכירה אלא מייצרים על פי הזמנה (משמע עבור כל הזמנה הספק הסיני קונה חומרי גלם ומפעיל קו ייצור לצורך אספקת ההזמנה). גישה זו של מכירה מקשה על הלקוח מאחר והוא אינו יכול לבדוק את הסחורה עד אשר היא מגיעה אליו פיזית וזאת משום שבדיקת דוגמה יחידה או כמה דוגמאות אינה יכולה להבטיח שהסחורה שתיוצר במפעל תהא אכן זהה לדוגמה שאושרה מבעוד מועד.

    כמו כן יש לקחת בחשבון שביבוא יש לעיתים צורך במיתוג המוצר, משמע הוספת אלמנטים עיצוביים שלא קיימים במוצר המקורי של הספק אלא דורשים תוספות של עבודות דפוס או עבודות אחרות כגון הטבעה או חריטה על המוצר וכיו”ב. את התוצאה הסופית של המוצר הממותג יכול הלקוח לבדוק בדרך כלל רק בסיום הייצור ולא לפני כן (לפני כן ניתנת ללקוח האפשרות לבדוק ולאשר המחשות מחשב או קבצי דפוס בלבד). ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפיתוח מוצר חדש.

   סיבה נוספת לצורך הקריטי בבקרת איכות לפני הוצאת הסחורה מידי הספק היא הנתון הידוע בעיקר לבעלי הניסיון בתחום, שהייצור הסיני לעיתים אינו עקבי וייתכן שחלק מהסחורה המוכנה תעמוד בדרישות וחלק יסבול מפגמים שונים.

   כאשר מבצעים בקרת איכות לפני תשלום היתרה לספק הסיני (בסין תנאי התשלום המקובלים, בעיקר בהזמנות קטנות, הם 30% מקדמה ו- 70% בסוף הייצור ולפני שהספק מעביר את הסחורה לידי המשלח המטעין אותה על המכולה ושולח אותה ליעדה) הספק למעשה עדיין בשליטת הלקוח מאחר והלקוח עדיין מחזיק ביתרת התשלום עבור הסחורה ועל כן בראש ובראשונה, הספק יעשה מאמצים רבים יותר לדאוג שהסחורה תעמוד בדרישות שהוסכם עליהן מראש, ושנית במקרה ויימצאו תקלות כלשהן הניתנות לתיקון, הספק יוכל לערוך מקצה שיפורים לפני קבלת יתרת התשלום.

   החשיבות שאני מייחסת לביצוע בקרת איכות על ידי גורם חיצוני ולא על ידי הספק עצמו היא עליונה גם משום שהספק כמובן דואג לאינטרסים שלו ולא של הלקוח ועלול להטעות את הלקוח ולשלוח לדוגמה תמונות של המוצרים המוגמרים בזוויות מחמיאות או לשלוח תמונות או דוגמאות של הפריטים המוצלחים יותר מתוך הכמות כולה וכיו”ב. בודק חיצוני לעומת זאת הוא בא כוחו של הלקוח ועל כן בראש מעייניו הם צרכי הלקוח והוא יוכל לבצע בדיקה רנדומלית של הפריטים המוזמנים שתוצאותיה ייצגו את המצב של הסחורה כולה ולדווח ללקוח דיווח אמת על מצב ההזמנה ובכך לאפשר ללקוח קודם כל לדעת מראש מה הוא עומד לקבל כאשר יגיע אליו המטען וכמובן אם יש צורך בתיקונים/שיפורים למיניהם הלקוח יוכל לטפל בהם מיידית למול הספק בזמן אמת ולא להתמודד עם פגמים כשהסחורה כבר אצלו במחסן.

adi4676 :